Wednesday, July 15, 2009

whose, murid dan sekolah

tiada yang kelihatan istimewa tatkala orang memanggil whose. tetapi sudah tentu ia berbeza dan istimewa tatkala murid memanggil whose dengan panggilan 'cikgu whose'. terharu siut..:06:

walaupun belum secara rasmi bergelar seorang guru, namun impak daripada gelaran tersebut sangat dirasai. manakan tidak, segenap aspek perlakuan akan dilihat dan dianalisis anak murid. susahkan bila dah menceburi bidang perguruan. namun whose tidak melihat ia sebagai kekurangan tetapi whose melihat dari sudut yang positif. maka, dengan sebab itulah tiada istilah rungutan atau tekanan tetapi yang ada adalah semangat untuk mengajar anak bangsa.....:41:

11 comments:

iQrAm~fiEzA said...

TAHNIAH KERANA ANDA TERPILIH CALON GURU PRAKTIKUM CEMERLANG.DAN SELAMAT MEMBUAT MURAL.HAHA

Dba Ghani said...

oh..seorg cikgu rupanya anda~

Eazy Izzuddin said...

wah!
hey cg whose
;D

ken_Tank91 said...

patut r lame menyepi...
rupanya tengah wat persediaan jadi cikgu.....huhuhuh

"SELAMAT PAGI CIKGU"
(nada macam dalm cite upin-ipin)

Sis-Lin said...

tahniah whose..walaupun belom rasmi tp dh ada keyakinan tu..
lama dh dia sepi...rupenye ada surprise la..hehehhe

lea said...

Selamat pagi cikgu whose~~~

prasasti_puteri said...

~gud luck praktikum... ^^~

zimie said...

hmm..hmm..
cikgu whose upenyer..
ingtkan whose ni lawyer..
wah..mst besh kan..x mcm zimie ni..
sjak jadi lecturer ni, x seronok mcm jd ckgu dulu
bnyk beban tugas yg remeh temeh
sdgkn ati ni nak sangt mengajr budak2..
wah..besh giler kalo dpt ngaja budak2 kcik ni..

@LiYaNNuaR said...

dari dulu hingga kini... tetap bcita2 nak jadi cekgu... tp itulah... takdak rezeki katanya... apa pun... tahniah yek!

Inia Lurun Sophie said...

hehe.. Inia ada pengalaman jadi cikgu tadika selama 3 bulan. Seronoknye time tu tak terkata. Budak2 kecik ni Inia suka sebab diorang hati bersih. Cakap memang betul punya (maksudnya cakap jujur).

Sekarang, dah tak jadi cikgu dah, bila g jalan Alamanda, asal terjumpa je, dari jauh walau seribu meter pun diorang dah menjerit " Cikgu Nurullllllllllll" dengan excitednye. Malu ke tak malu ke (sebab orang pandang) belakang citer. :-P

D'Rimba said...

Salam, saya sudah kembali ini....

Followers

Follow by Email

Ini Link saya

belog saya

Popular Posts

FEEDJIT Live Traffic Feed