Friday, June 15, 2012

Ilmu Penunduk Suami

Ilmu ini sesuai diamalkan oleh isteri yang ingin supaya suaminya sentiasa 'tunduk' kepadanya.


Namun harus jelas Ilmu Penunduk Suami ni bukanlah agar suami jadi seperti robot yang tidak mempunyai perasaan. Suka ker kita jika suami kita begitu. Sudah tentu tidak. Rumah tangga jadi bosan dan hambar jadinya.

----------------------------------------------


Ini kerana rumah tangga yang bahagia sentiasa disulamkan dengan gelak jenaka, usik-mengusik. Barulah hubungan suami isteri tersebut utuh bak laksana gunung yang tegak walau dilanda ribut. 


Gambar di atas tidak menepati perkataan 'tunduk' yang ingin dimaksudkan. 'Tunduk seperti gambar di atas macam laksana menyembah dan rela dipijak. Itu yang kita tidak mahu.

Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir. 30:21


Amacam?
[pasni bolehlah praktikkan]

Sumber : Ilmu Penunduk Suami
--------------------------------------------------

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers