Thursday, January 19, 2012

Nombor telefon berhantu digantung selepas sebabkan kematian

Syarikat telefon telah menggantung nombor telefon mudah alih 0888 888 888 - selepas setiap orang penggunanya meninggal dalam 10 tahun-tahun terakhir.

Pemilik pertama Vladimir Grashnov - bekas CEO syarikat telefon bimbit Bulgaria Mobitel yang mengeluarkan nombor ini  - meninggal dunia kerana kanser pada 2001 berumur hanya 48.


Walaupun rekod perniagaan sangat bersih terdapat khabar-khabar angin yang gigih yang kansernya telah disebabkan oleh saingan perniagaan menggunakan keracunan radioaktif.

Nombor sial ini bertukar tangan kepada ketua mafia Bulgaria Konstantin Dimitrov yang ditembak mati dalam 2003 oleh satu pembunuh tunggal di Belanda semasa satu perjalanan memeriksa  500 juta milik GBP empayar penyeludupan dadah. 

Dimitrov, yang mati berumur 31, dimana telefon tersebut ada dengannya apabila dia telah ditembak ketika makan di luar dengan satu model yang cantik.

Bos-bos mafia Rusia - yang cemburu dengan operasi penyeludupan dadahnya - adakah penyebab di sebalik pembunuhannya.

Nombor telefon itu kemudian  menjadi milik  ahli perniagaan Konstantin Dishliev yang ditembak mati di luar satu restoran India di modal Bulgaria Sofia setelah mengambil alih nombor telefon  sial itu.

Ejen harta Dishliev telah secara rahsia melakukan operasi penyeludupan kokain besar sebelum pembunuhannya pada 2005.

Dia meninggal dunia selepas 130 juta GBP dadah telah dipintas oleh polis di jalannya ke dalam negara dari Colombia.

Semenjak itu, nombor tersebut tidak aktif manakala polis mempertahankan satu fail terbuka Dishliev atas pembunuhan dan sindiket penyeludupannya.

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers