Monday, December 12, 2011

Siapakah James Bond yang sebenar?

Sidney Reilly
Untuk beberapa dekad sekarang, banyak perdebatan atas siapa sebenarnya yang merupakan ilham bagi pengintip ikonik dalam dunia kesusasteraan.

Ramai percaya yang pengintip British luar biasa iaitu Sidney Reilly menghidupkan gambaran sifat James Bond. Sidney juga menurut rakan sejawat sasteranya, boleh bercakap beberapa bahasa, mempunyai satu tangkal yang tidak pernah gagal untuk membuatkan dikagumi dan beliau memperoleh kecemerlangann tanpa saingan. 

Seperti Bond, dia satu penyamar yang handal , antara bakatnya di mana dia diletakkan  semasa Russian Revolution apabila England mencuba untuk memakukan keranda Bolsheviks.

Hebatkan..Andai aku spt James Bond.

Pengkritik-pengkritik Sidney melihat dia sebagai seorang oportunis yang digunakan untuk menipu orang dan mengeksploit wanita untuk tujuan-tujuan kepentingan dirinya sendiri.

Sehingga sekarang, tidak banyak banyak maklumat tentang lelaki itu, kebanyakannya disebabkan oleh aura misteri dia mempertahankan mengenai imej awamnya. Tambahan pula, media juga memperkukuhkan banyak mitos melalui perkara-perkara melangkaui batas pemikiran di dalam majalah-majalah.

ads
Jom tengok Iklan Terbaru Petronas CNY. Klik Sini

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers