Saturday, January 22, 2011

Ahmad Dhani Pengetua AF9?

sumber gambar : Ahmad Dhani
Program realiti Akademi Fantasia (AF) berjaya dalam gelanggangnya sendiri. Menerusi musim pertama hingga ke-8, AF berjaya mencungkil bakat pelapis muda dalam industri seni tanah air.

Memasuki musim ke-9, AF masih relevan dan mempunyai ramai peminat.

Bercerita mengenai AF, pasti ramai ingin mengetahui siapakah yang bakal menduduki kerusi panas pengetua program realiti nombor satu negara itu.



Persoalan diajukan tampil tanpa sebarang jawapan. Terdapat cerita menarik di sebalik kisah pengetua yang bakal menerajui tampuk pimpinan AF9 nanti, timbul desas-desus mengatakan kerusi itu bakal diduduki orang luar, lebih tepat bukan warganegara Malaysia.

Pelbagai versi timbul dan ada yang memberi tekaan, penyanyi serta komposer, Ahmad Dhani adalah orang yang bakal mengetuai AF9.

Namun, ramai yang tidak bersetuju sekiranya vokalis Dewa itu bergelar Pengetua AF9.

Alasan diberikan, banyak karyawan tempatan lebih layak menerajui program realiti itu.

Pengurus Saluran Astro Ria, Azlin Reza Azmi ketika dihubungi enggan mengesahkan sejauhmana kebenaran pelantikan Ahmad Dhani sebagai Pengetua AF9.

Menurutnya, sekiranya pihak AF mengambil orang luar sebagai pengetua, ia hanya berdasarkan kriteria dan kelebihan individu berkenaan.

“Itu hanya sekadar ura-ura. Tiada komen lanjut mengenai perkara ini kerana segala maklumat tentang Pengetua AF9 akan diumumkan pada sidang media akan datang.

“Pihak kami memilih pengetua bukan hanya berdasarkan kepada populariti, tetapi kriteria perlu ada sebagai pengetua.

“Buat masa ini, saya tidak boleh beritahu siapa Pengetua AF9. Sama ada Ahmad Dhani, Ramli MS atau siapa, tunggu dan lihat sahaja,” katanya.

Oleh kerana, AF9 musim terakhir, Azlin berkata, banyak kelainan bakal dilakukan untuk memastikan AF sentiasa mendapat tempat di hati peminat.

Berikutan itu, pemilihan pengetua adalah asas utama kejayaan akademi terbabit.

“Sejak AF musim pertama hingga ke-8, semua pengetua mempunyai ciri kepimpinan dan berjaya mencorakkan pelajar.

“Saya akui di Malaysia ramai selebriti bagus dan banyak pengalaman. Tidak timbul isu dari mana pengetua itu berasal, yang penting, dia berjaya memberikan ilmu dan pengalaman kepada pelajar,” katanya yang merujuk kepada pengetua terdahulu, Datuk Freddie Fernandez, Ramli MS, M Nasir, Ramli Sarip, Roslan Aziz, Datin Seri Tiara Jacquelina dan terakhir, Norman KRU.

sumber berita : sinar harian

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers