Saturday, September 1, 2012

Christiano Ronaldo sokong Palestine

^__^

Sebab utama mengapa Cristiano Ronaldo menyokong Palestin  ialah kerana dia percaya kepada Pembebasan Palestin.


Satu lagi sebab ialah kerana dia benci melihat anak-anak menempuhi perkara sama di mana dia dan keluarganya melaluinya sebelum menjadi seorang pemain bola sepak yang dibayar tinggi, yang hidup satu kehidupan yang miskin. Dia dan keluarganya tidak pernah melalui suasana peperangan seperti di Palestin, tetapi mereka melalui satu kehidupan yang sangat daif. Dia suka melihat kanak-kanak Palestin mempunyai masa depan yang lebih cerah.


Pada 20hb November 2011 dia menjual kasutnya dalam satu jualan lelong Real Madrid Foundation dengan mendermakan dana ke sekolah-sekolah di Gaza. Lelong bermula di €700 sebelum ditamatkan di €2,400. Menjual kasut-kasut sukan akan membantu membina 8 sekolah dalam wilayah Palestin, di mana dibiayai 100 peratus oleh Real Madrid Foundation.

Menurut pelbagai laporan, Real Madrid Foundation telah membantu membina 167 sekolah dalam 66 negara, termasuk banyak projek lain, supaya beribu kanak-kanak dalam 66 negara boleh mempunyai satu pendidikan lebih baik dan satu masa depan lebih cerah

Tahniah Cristiano Ronaldo


[Share Artikel ini di Facebook / Twitter]
* Jika anda merasakan entri ini bermanfaat dan sangat syok untuk dikongsi, berkongsilah dengan teman yang lain di Facebook menggunakan fbShare atau ShareThis di atas.

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers