Friday, December 9, 2011

PROTON gah diluar tapi still dipandang rendah di Malaysia. Kenapa yer?

PROTON Motorsport (Proton) bertekad untuk terus mengukuhkan reputasinya di pentas antarabangsa.
Bagi meneruskan kecemerlangan itu, mereka kini meletakkan sasaran untuk sekali lagi bergelar juara pada Kejuaraan Rali Asia Pasifik (APRC) tahun depan.
Musim ini, Proton sekali lagi tampil gagah apabila mencipta kejutan untuk terus menggenggam kejuaraan dan lebih manis, kejayaan itu diraih selepas mereka menguasai lapan pusingan perlumbaan.

KLIK gambar untuk BESARKAN
 Mereka bergelar juara bagi kategori pengeluar selepas mengutip 201 mata, meninggalkan pencabar terdekat, Mitsubishi (182), diikuti Subaru (39) dan Renault (8).

Kejayaan yang bermakna ini membuktikan Proton memiliki teknologi serba lengkap untuk terus bersaing dalam sukan pemotoran antarabangsa. Tapi still rakyat Malaysia anggap PROTON tak mampu bersaing dengan jenama lain.

Antara kemenangan lain PROTON :

KLIK gambar untuk BESARKAN
"Ini membuktikan kehebatan proton bukan sahaja bagi kategori pacuan empat roda yang dimenangi Alistair McRea dan Bill Hayes tetapi juga pacuan dua roda yang dimenangi menerusi Karamjit Singh.

KLIK gambar untuk BESARKAN
 "Tahun ini merupakan saat yang paling indah bagi pasukan Proton Motorsport kerana kami berjaya menggondol kejuaraan Rali Asia Pasifik dan juga memenangi lapan anugerah sekali gus.

Sumber : 2011 APRC Final classification


Nak tau dorang pakai kereta apa?

Proton Satria Neo S2000

ads
Jom tengok Iklan Terbaru Petronas CNY. Klik Sini

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers