Sunday, August 15, 2010

ragam manusia...

whose mendengar kisah ini secara tidak sengaja melalui corong radio. bukan niat untuk mengutuk, mencaci atau mengolok-olok sesiapa. kisah ini dikongsi sebagai hiburan semata-mata. pengajaran yang diperolehi kongsi2 la sama rakan..

kisah ini bermula apabila seorang lelaki R (bukan nama sebenar) telah mendapat panggilan temuduga sebagai pelayan hotel.

dengan hati yang berdebar-debar R pn masuk ke bilik temuduga. langkah diatur agar semuanya akan nampak sempurna pada pandangan penemuduga...

Penemuduga : Silakan duduk
R                   : Terima kasih (senyuman dikuntumkan untuk menutup
                      keresahan)

Penemuduga : sungguh segak En.R hari ini. saya ingin
                      mengucapkan syabas kerana saudara telah
                      berjaya sehingga sampai ke peringkat ini.
R                   : sama-sama. saya amat bersyukur kerana mendapat
                      panggilan temuduga ini dan saya amat
                      berharap sangat dapat memegang jawatan ini.

Penemuduga : baiklah. sebagai permulaan, bolehkah saudara
                      bercerita mengenai latar belakang keluarga? 
R                   : saya berumur 25 tahun. Berasal dari Melaka.
                      mempunyai 3 adik-beradik. ibu bapa saya
                      masih bekerja manakala 2 adik saya masih di bangku
                      sekolah. 

Penemuduga : Saudara boleh berbahasa Inggeris?
R                   : Yes (dengan yakin R menjawab)
  
Penemuduga : Mr.R..can u describe about your family ini English.
R                   : Errrr. No, i don't have family in English. They live in
                     Melaka

Penemuduga menggelengkan kepala kebingungan ( dalam fikiran penemuduga mgkn R ingat English tu nama tempat)...


SEkian.....

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers