Saturday, December 12, 2009

Penyebab Kanak-kanak Melayu Mundur dalam Pelajaran

Masalah ini sudah berlarutan lamanya..namun masih belum dapat diatasi.

Persolannya kenapa Kanak-kanak Melayu Mundur dalam Pelajaran?

adakah kerana mereka Malas? saya rasa tidak

adakah kerana mereka Bodah? saya rasa tidak

adakah kerana mereka tidak bersekolah? saya rasa semua pergi sekolah

Secara peribadi saya berpendapat masalah ini berpunca daripada arus hiburan yang melanda negara kita dewasa ini...

setiap detik setiap saat ada sahaja kumpulan band baru yang ditubuhkan... sebab apa? sebab kanak-kanak sekarang sangat gemarkan muzik....

sumber gambar : PeterPan

kebanyakan band skang suker letak nama cam peterpan, superman, Hujan takpun akar. ini menyebabkan kanak-kanak suka tengok cite peterpan, mengagung2kan superman, suka memerap dalam umah sebab takut hujan takkpun sebab sukar minum air akar tongkat ali sehingga dapat berjaga sehingga ke lewat malam dan lewat keesokkan harinya untuk kesekolah..

Sepatutnya band-band sekarang letak nama contoh cam Sejarah, Matematik, Sains....ini akan menyebabkan kanak-kanak secara tidak langsung akan meminati subjek-subjek tersebut..gerenti keputusan periksa naik mendadak punya..takpun etak nama cam pensil,buku,pemadam..ini akan menyebabkan mereka teringat kerja sekolah yg lupa dibuat ketika melaungkan nama band kegemaran mereka

Industri muzik kita seharusnya memikirkan juga masalah ini kerana generasi hebat yang hendak dibentuk haruslah bermula dari sekarang..

Post a Comment

Followers

Follow by Email

Ini Link saya

belog saya

Popular Posts

FEEDJIT Live Traffic Feed