Saturday, January 18, 2020

PENCERAHAN BERKENAAN WAHED INVEST - APA KATA USTAZ LARIBA


Seiring dengan kepesatan dan perkembangan teknologi global, industri kewangan juga turut bangkit dalam membangunkan teknologinya tersendiri.
Kini, Malaysia sudah mempunyai 3 robot penasihat yang berlesen dan dikawal selia iaitu StashAway, My THEO dan Wahed.
Tetapi hanya satu sahaja yang patuh Shariah iaitu Wahed Invest.
Pilihan portfolio pelaburan Wahed Invest termasuk kategori emas, sukuk, saham domestik dan AS.
Ia membolehkan rakyat Malaysia untuk melabur kepada pelbagai akses portfolio yang berstatus patuh Shariah.
Jom baca Apa kata Ustaz Lariba tentang Wahed Invest :
" WAHED Inc, syarikat teknologi kewangan Islam pertama (fintech) di dunia, telah menyediakan akses kepada pelaburan Islamik ke lebih 130 negara, termasuk pasaran utama seperti India, Pakistan, Nigeria, Timur Tengah dan Afrika Utara.
Mengenai platform aplikasi dalam talian tunggal, pelabur boleh menguruskan dana mereka dalam portfolio yang berbeza yang dikaji semula setiap tiga bulan, dipermudahkan oleh proses algoritma dan memerlukan penyeliaan minimum manusia.
Dilancarkan di Amerika Syarikat pada bulan Mei 2017 dan diperluaskan ke UK setahun kemudian, app "Wahed Invest" menyediakan pilihan portfolio yang pelbagai kepada pengguna seperti dana AS, sukuk dan dana dagangan bursa (ETF).
Platform ini kini mempunyai sekurang-kurangnya 20,000 akaun di seluruh dunia, dan kini telah tiba di Malaysia - sebuah negara yang mempunyai 19.5 juta orang Islam atau 8.2% daripada jumlah 242 juta penduduk di Asia Tenggara.
Di Malaysia, Wahed adalah antara tiga penasihat robo yang diluluskan oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC) setakat ini, selain StashAway dan MYTHEO.
Wahed Invest mempunyai 4 orang ahli panel penasihat syariah. Antaranya, ialah Dr. Aznan Hasan, Ahli lembaga shariah AAOIFI, ahli panel penasihat shariah KWSP, dan Maybank Islamik.

Penasihat robo (robo-advisors) adalah kategori penasihat kewangan yang menyediakan nasihat kewangan atau pengurusan pelaburan secara online dengan intervensi manusia yang minima. Mereka memberikan khidmat nasihat kewangan digital berdasarkan peraturan atau algoritma matematik.
Pendek kata, melaburlah dengan Wahed Invest tanpa ragu-ragu kerana telah disahkan patuh syariah dan berdaftar dengan Suruhanjaya Sekuriti (SC).
Alhamdulillah...
Boleh download applikasi Wahed Invest di Apple Store atau Google Play dan anda akan diberi tunjuk-ajar mudah. Boleh mula melabur serendah RM100.

Download the app https://app.wahedinvest.com/referral
Nak promosi terhebat untuk akaun Wahed Invest anda? Pastikan anda masukkan kod promosi berikut semasa mendaftar pada page Semak Semula Butiran anda:

ALIBAR1


Anda akan memperolehi RM40 sebagai tambahan modal pelaburan anda.
Semoga bermanafaat.

Insya Allah..."

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers