Friday, November 18, 2016

5 Sebab Aku Menyesal Beli Telefon Keluaran China. No 3 paling mengejutkan

Memang tidak dapat dinafikan bahawa kebanyakan telefon China lebih murah berbanding jenama lain. Dan ramai orang yang menggunakannya. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kelemahan yang serius yang perlu anda tahu. Mari kita membaca!
Sumber Gambar : Google
1. Daya Tahan Yang Rendah
Tidak banyak daripada telefon China dilengkapi dengan ciri-ciri yang berkualiti tinggi. Selain itu, banyak syarikat-syarikat China tidak membuat telefon kalis air atau Corning Gorilla Glass untuk melindungi telefon mereka daripada tercalar. Hasilnya, telefon pintar ini seolah-olah bertahan dalam keadaan yang sangat teruk dan mudah dipecahkan. Namun, ramai orang masih lebih suka telefon bimbit China kerana menepati harga bajet mereka.

2. Mecuri Reka Bentuk
Ia adalah jelas bahawa produk baru pembuat telefon yang terkenal seperti Apple, Samsung atau Sony biasanya datang dalam reka bentuk yang menakjubkan dan premium. Dan beberapa telefon pintar China telah "menjiplak"  rekabentuk sehingga hampir kelihatan sama. Sebagai contoh, Elephone S7 dikatakan mempunyai paparan melengkung menyerupai Edge Samsung Galaxy S7.

3. Tahap Keselamatan Yang Teruk
Menurut ramai pengguna telefon pintar China, mereka tidak mempercayai perlindungan telefon bimbit buatan China. Maklumat mereka sering bocor. Dan ia akan menjadi masalah yang serius jika pengguna menyimpan maklumat penting mereka seperti akaun bank. Baru-baru ini, ia dilaporkan bahawa beberapa telefon pintar Android China juga menghantar data pengguna kembali ke negara China.

4. Tidak Sesuai Dengan Harga
Walaupun kelebihan sebahagian besar telefon bimbit Cina adalah harga murah, terdapat beberapa telefon mewah yang terdapat di pasaran. Walau bagaimanapun, kualiti telefon pintar mereka tidak sepadan dengan tanda harga. Rupa Bentuk telefon tidak seperti yang diiklankan dan sangat terlihat “Murah”.

5. Sukar untuk menjual semula

Apabila anda menjual semula sesuatu, ia adalah benar bahawa pembeli akan memberi perhatian yang lebih kepada segala-galanya. Banyak jenama China tidak begitu popular pada masa kini. Selain itu, kerana banyak telefon China datang dengan kualiti yang rendah dalam reka bentuk dan ciri-ciri spesifikasi. Lebih-lebih lagi, ia adalah telefon yang digunakan dan dibuat di China. Kami takut bahawa telefon anda akan dijual pada harga yang sangat rendah atau ditolak.

Sumber : Source

Popular Posts

FREE PALESTINE

Followers